Šílený nápad nebo výhodná investice? Fiat 500 s motorem z 458 Italia
Model Fiat 500 poháněný motorem z 458 Italia je bezesporu bláznivý nápad. Ty nejneobvyklejší nápady ale zpravidla mívají největší šanci na úspěch. Stačí najít investora, který je ochotný riskovat a podpořit tuto šílenost půl milionem dolarů. Ani to ale nebude problém. Ropní magnáti z Blízkého Východu už jistojistě rozbíjejí svá prasátka.
Ačkoli se tato koncepce Fiatu 500 zdá jako bláznivý nápad, stačí si vzpomenout na Nissan Juke-R, o který zákazníci žadonili tak dlouho, až ho japonská automobilka začala vyrábět. Podobný vývoj se tedy dá očekávat i zde.
Světlo světa spatřila zatím jen sada renderů pocházející ze studia Lazzarini. Nepřehlédnutelná u nich je karoserie Fiatu 500, který posloužil jako základ při tvorbě nového modelu. Sportovní bodykit ukrývá rozšířený rozchod, na střeše najdete kapličku, která přivádí čerstvý vzduch k motoru z Ferrari 458 Italia. Atmosférický osmiválec 4,5 l je v tomhle případě podladěný na “pouhých” 550 koní. No, moc námahy s malinkým Fiátkem mít nebude, se standardním motorem váží s přehledem pod tunu.
Nejdůležitější teď bude najít vhodného investora, který by celou firmu zahrnul přiměřeným kapitálem. Pod tím si italská společnost představuje rovných půl milionu dolarů. A to není málo. Jenže když jste Šejk, pro kterého není problém postavit si vlastní dálnici, abyste měli kde prohánet své supersporty, půl milion dolarů je jako plivnutí do Atlantského oceánu.
Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.
K hotovému výrobku ještě povede trnitá cesta, vždyť jen uchladit ten vznětlivý osmiválec nebude žádná legrace. Své by o tom mohli povědět kluci z Maranella. Každopádně by výsledek mohl být dost zajímavý. A mimochodem. Kdo si při pohledu na fotky vzpomněl na Clio V6 s podobnou koncepcí? Už jen díky tomu má od nás tenhle Fiat palec nahoru.