Titulní obrázek


Fiat: O své místo v Polsku přijde až 1 500 zaměstnanců

Italský Fiat již před nedávnem upozorňoval, že přesunutí výroby třetí generace Pandy do Pomigliano d'Arco neovlivní negativně počet pracovních míst v Polsku. Bohužel, opak je ale pravdou.

Ani produkce Lancie Ypsilon a neutuchající poptávka po Fiatu 500 však nezabrání tomu, že o práci přijde v Tychách až 1.500 zaměstnanců z celkových 5.600. Přitom z jejích bran vyjelo před třemi lety ještě 600 tisíc aut, letošní plán je odhadován na pouhých 350 tisíc a příští rok je dle informací některých médií očekáván další pokles.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Pokud linky jedou na necelých 60 procent, není divu, že přijde nepopulární krok s nepříznivými sociálními dopady. Italský koncern sice oficiálně prohlásil, že na vině je evropská odbytová krize, ale přemístění produkce zmíněné Pandy také vykonalo své. Jednání s odbory probíhají od minulého týdne a stále nebyla ukončena.

Polský závod, jeden z nejmodernějších na světě, vyrábí novodobou „pětistovku“ v retrostylu včetně sportovních Abarthů, dále zde vzniká již zmíněná nejnovější Lancia Ypsilon a dobíhá druhá generace Pandy. V polovině října se přitom v Tychách slavil desetimiliontý exemplář, který se u našich severních sousedů zrodil, konkrétně v závodech FSM a Fiat Auto Poland.